Tabere de lucru/Stagii pentru cadre didactice, personal auxiliar si părinți
Scop și Obiective
Primăria Municipiului București, prin intermediul Centrului de Proiecte Educaționale și Sportive București – PROEDUS, dedică o parte importantă a activității sale mediului educațional preuniversitar bucureștean, prin organizarea de proiecte și programe extracurriculare ce urmăresc formarea de profesori și cadre didactice performante și dedicate scopului educațional, dar și implicarea activă a părinților elevilor bucureșteni în formarea socio-educativă a copiilor lor.
Aceste tabere de lucru/stagii reprezintă, în același timp, maniera în care PROEDUS dorește să își arate aprecierea față de profesorii care îi sunt alături în pregătirea unei generații performante, constituind, totodată, un instrument de dezbatere informală a subiectelor de interes pentru profesorii și structurile de management ale unităților de învățământ bucureștene.
Activități
Stagiile de formare se desfășoară pe parcursul întregului an, in trei etape – primăvara, vara și toamna, in trei locații: Vama Veche, Predeal și o stațiune din Grecia.
Pe lângă cunoștințele concrete pe care profesorii le dobândesc în cadrul stagiilor de formare, spațiul non-formal în care acestea se desfășoară permite participanților să se detașeze de problemele curente pentru a fi mai receptivi la contextul de învățare pe care organizatorii și formatorii l-au creat. Interacțiunea profesorilor în cadrul stagiilor, într-un spațiu și context care nu le sunt familiare, facilitează înțelegerea conceptelor de respectare a valorilor fiecăruia, de acceptare a diferențelor culturale, de asumare a responsabilităților civice.
Rezultate și impact
Prin organizarea acestor tabere de lucru/stagii de formare a cadrelor didactice și a părinților, PROEDUS pune în practică o viziune complexă asupra domeniului educațional, înțelegând faptul că educația nu are loc numai în instituțiile de învățământ, ci și în afara lor.
Ele reprezintă un instrument important în creșterea eficienței relației de colaborare dintre unitățile de învățământ și familie, acesta din urmă fiind un actor important în procesul educațional al copiilor, adesea neglijat și lipsit din strategia și planurile educaționale ale instituțiilor de reglementare.
[qsm quiz=9]
Comments are closed