Ambasada Republicii Finlanda în România 

 

Bradul de Crăciun al Ambasadei noastre are atât elemente tradiționale, cât și moderne. El a fost decorat în culorile drapelului național finlandez și include, bineînțeles, o cutie de bomboane de ciocolată de la Fazer, celebrul producător finlandez de dulciuri cunoscut în întreaga lume.

Toată lumea știe că Moș Crăciun vine din Finlanda şi că el pune sub brad cadourile pe care le aduce pentru copii și oameni mari.

Obiceiul de a marca momente importante în jurul unor pomi festivi este foarte vechi în cultura nordică, dar împodobirea bradului de Crăciun a devenit populară în Finlanda abia spre sfârșitul secolului al XIX-lea. La acea vreme, brazii de Crăciun erau împodobiți în mare parte cu ceea ce aveau oamenii la îndemână: paie, coajă de ouă, fâșii de hârtie, bucăți de bumbac, lumânări, dulciuri.

De-a lungul timpului, decorațiunile s-au rafinat şi modernizat. Cu toate acestea, există unele preferințe care sunt împărtăşite de marea majoritate. În general, finlandezii evită instalaţiile și decorațiunile multicolore și preferă un aspect mai auster, folosind, dacă este posibil, ingrediente naturale precum lemn, paie, scoarţă, conuri.

Cele mai folosite podoabe pentru bradul de Crăciun sunt luminiţele, globurile, diverse variante de fulgi de zăpadă care uneori sunt realizate chiar de cei mici din familie, iar pentru vârf o stea (Steaua din Betleem sau Steaua de Crăciun).

După ce Finlanda și-a câștigat independența în 1917, folosirea ca decorațiuni pentru pomul de Crăciun a ghirlandelor cu steaguri naționale în miniatură a devenit o tradiție.

Există un vechi obicei de a aduce în casă bradul de Crăciun pentru a fi împodobit în dimineața de Ajun. Finlandezii încă preferă copacii autentici în locul celor din plastic și mulți merg ei înşişi să îl taie din pădure. Mirosul bradului proaspăt face parte din adevăratul spirit al Crăciunului iar decoraţiunile și luminiţele înseninează zilele scurte şi întunecate ale iernii din Finlanda.

 

 

Pentru a licita completati urmatorul formular :

    *produsele sau serviciile trebuie să fie în concordanță cu scopul și obiectul campaniei - sprijinul copiilor aflați în centrele de plasament și casele/apartamentele în regim rezidențial aflate în supravegherea și coordonarea Direcțiilor Generale de Asistență Socială și Protecția Copilului ale tuturor sectoarelor din Municipiul București, a Direcției Generale de Asistență Socială a Municipiului București și ONG-uri de profil.