Noi, jurnaliștii PROEDUS, din seria 3 am sărbătorit 10 ani de PROEDUS și am realizat materiale pentru PROEDUS 2.0. Dar să începem cu începutul. Dacă ați citit jurnalele de tabără din seriile precedente, cunoașteți faptul că un mesaj pe watsapp ne anunța strângerea în sala de training. Mulți dintre noi am venit în tabăra de pregătire multimedia de la Costinești cu echipa, dar și cu profesorul coordonator. Suntem peste 50 de elevi care am optat pentru această perioadă. Nu a fost dificilă acomodarea pentru că eram deja formați în echipe de câte 9-10 elevi din același liceu. Jurnalismul era un domeniu străin pentru mulți dintre noi, chiar și pentru cadrele didactice, însă, la îndrumarea profesorilor, care ne-au explicat de la București că în orice domeniu vom lucra, activitățile multimedia ne vor fi utile, am devenit curioși. Jocuri simple, dar de impact, ne-au ajutat în primele ore de training să ne familiarizăm cu noi concepte despre comunicarea nonverbală, paraverbală și modul în care adresezi întrebări unei persoane.
Ne-am amuzat la început, dar la final ne-am dat seama că nu putem duce la bun sfârșit un joc, aparent simplu, fără să folosim comunicarea verbală. Ulterior, am conștientizat că, și în comunicarea verbală, dacă nu folosim cuvintele potrivite, mesajul nostru nu ajunge corect la interlocutor. Sau că nu ne putem privi în ochi timp de 2 minute și să transmitem un mesaj doar prin contact vizual. Astfel de exerciții ne pregăteau pentru ziua următoare de training care însemna muncă în echipă, în sală, dar și pe teren.
Primul contact cu aparatul foto și camera de filmat a fost dificil, dar versatilitatea subiectelor abordate ne-a ajutat să avem mai multă încredere în noi. Noi, cei care am optat să fim în fața camerei, am avut libertatea de a ne alege singuri tema interviurilor. Mai dificil a fost pentru elevii care și-au dorit să învețe partea tehnică. Ei trebuiau să descopere cum funcționează camera, apoi să învețe incadraturile, cum să facă focusul și balansul de alb. Am dat REC la camere, ne-am poziționat pentru interviu și ce-a ieșit ….vedeți în materialele următoare.
După ce am prins puțin curaj în sala de curs, am ieșit și pe teren. Cu aceleași emoții, cu vocea tremurând, dar cu dorința de a duce la bun sfârșit ceea ce începusem. Cu ajutorul coordonatorilor am reușit să trecem și de această probă. Cu multe duble, ce-i drept, dar am reușit. La final trebuia să avem suficient material pentru montaj, așa că am filmat jocurile de societate la care s-au înscris elevii din tabără, concursurile de pe plajă și de la Teatrul de Vară.
Încă de la început știam că tabăra de la Costinești este una de pregătire în domeniul multimedia și că, după o săptămâna de training-uri , vom ști dacă suntem sau nu facuti pentru asta. Mesajul pentru următoarea zi de filmare ne-a pus pe jar. Trezirea se anunța la ora 5 dimineața. Filmarea începea la ora 5.30. Nu doar pentru noi, jurnaliștii, ci pentru toți cei 800 de elevi din tabără. Urma să realizăm un material mai complex pentru a sărbători 10 ani de PROEDUS și trecerea către noul concept PROEDUS 2.0. Ne-am conformat și am participat. Somnoroși, dar destul de creativi am reușit să realizăm un super material. Evident, cu ajutorul coordonatorilor noștri.
Fiecare săptămână în tabăra de pregătire multimedia se încheie cu feedback: audio și scris. Tot sub formă de joc. Ne-am amuzat copios când ne-am lăsat mesaje unul altuia cu părerea noastră despre ceilalți, după o săptămână de activități jurnalistice. Am aflat lucruri pe care le știam, dar și altele pe care nu le știam despre cum suntem noi în fața prietenilor. Nu la fel de tare ne-am amuzat când am fost anuntati ca vom face si un podcast( feedback-ul audio ).De fapt, începutul a fost mai greu, dar după primele 2-3 încercări chiar a devenit interesant să ne auzim vocile.
Ne revedem în etapa următoare! Sau poate mai devreme!
Cu prietenie și entuziasm,
Echipa de Jurnaliști PROEDUS-Seria III
Comments are closed